کد خبر: ۱۰۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
طرح زوج و فرد فی‌نفسه بد نیست، اما باید همه موارد را در نظر گرفت، پلاک‌های ممنوعه تکلیف‌شان چه خواهد شد؟ اصولا تردد حجم تردد پلاک‌های زوج و فرد و میزان تردد آنها به چه میزان بوده و جایگزین خودروی شخصی آنها چه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از چند روز قبل طرح زوج و فرد با دستور مسؤولان شهری و ستاد کرونای استان در شهر زنجان آغاز شده و ادامه دارد، طرحی که با واکنش‌هایی از سوی مردم و منتقدان روبرو شده است.

عضو هیأت علمی گروه شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در این زمینه با اشاره به نکاتی در مورد این طرح آورده است: ۱. اینکه برخی از طرح ها و اقدامات فورث ماژور بوده و باید سریعا تصمیم‌گیری شود امر بدیهی است، اما مگر ستاد مبارزه از چند ماه قبل نمی‌دانستند باید به فکر چنین روزهایی باشیم که مردم بالاخره به هسته مرکزی مراجعه خواهند نمود، یعنی اینقدر غیر منتظره بوده است؟

۲. آیا این سناریو قابل پیش‌بینی برای ستاد مبارزه و شورا ترافیک نبوده است که پیشنهاد و سناریوهای مختلف را به جای آنکه یک نهاد تخصصی دهد، از جانب عزیزان دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده است؟!
۳. آیا سناریوهایی از جانب معاونت حمل و نقل شهرداری و سایر سازمان‌های ذی‌صلاح و ذی‌مدخل، ارائه نشد؟ و اگر شده است یعنی اینقدر ضعیف بوده که سناریوی دوستان علوم پزشکی مورد تایید بوده است؟ اگر اینگونه باشد فاتحه نهادهای تخصصی حوزه ترافیک را باید خواند.
۴.آنگونه که مستحضرید باید در اینگونه مسائل سناریوهای مختلف از یک یا دو ماه قبل توسط نهادها و مشاوران سریعا تهیه و مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی، سلامت، ترافیک و... وزن‌دهی و اولویت‌بندی گردد و سپس در آن جلسه راجع به این تصمیم سازی، تصمیم‌گیری شود.
۵. طرح زوج و فرد فی‌نفسه بد نیست، اما باید همه موارد را در نظر گرفت، پلاک‌های ممنوعه تکلیف‌شان چه خواهد شد؟ اصولا تردد حجم تردد پلاک‌های زوج و فرد و میزان تردد آنها به چه میزان بوده و جایگزین خودروی شخصی آنها چه خواهد بود، آیا باید از تاکسی ون‌های آنلاین در این مدت حمایت کرد؟ آیا اتوبوس ها باید تجهیز شده و میزان مسافران آن کنترل شود و ایستگاه ها پایش شود و....
نهایتا عرض می‌کنم، خروجی این جلسات مثل هندوانه دربسته هست، یا مثل همان تخم مرغ‌های شانسی!!
مضاف بر اینکه در چندین کشور مطرح، حمل و نقل عمومی در این شرایط دارای پروتکل‌های مشخص است که با رعایت آنها و نظارت حمل و نقل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73002

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار